Bara jag

Jag är och har alltid varit väldigt osäker på mig själv. På vad jag säger, gör, hur jag ser ut och hur andra ser mig. Jag har nog haft all anledning att tro det också, jag var länge en oomtyckt och konstig person. Men jag tror att det har ändrats lite även fast jag själv har svårt att inse det.



När jag var liten var jag ganska söt. Jag såg väldigt liten och oskyldig ut och var nog det också. Min favoritsyssla på dagis var att rita prinsessor och göra pärlplattor. Jag hade inte så jättemånga kompisar då. Kanske var jag lite konstig redan på den tiden. En såndär människa som var lätt att trycka ner på. Jag minns en gång när några dagiskamrater låste in mig i dockis. Det fanns ett fönster där så att man kunde se in från andra rummet. Och där stod de och skrattade medan jag satt och grät. En gång (kanske flera) när jag satt på toa öppnade de dörren och skrattade. Jag vet inte riktigt hur jag såg på det då. Men när jag blev lite äldre gjorde det ont. Mycket ont.

Jag har alltid älskat att prata. Det kan alla som någonsin träffat mig intyga.M Jag pratar om allt mellan himmel och jord och har väldigt mycket åsikter som jag gärna delar med mig av. Många har tyckt att det är irriterande, att jag aldrig ger mig och alltid vet att jag har rätt. Jag är vegetarian, vänsterpartist och tycker att folk borde tänka mer på andra människor. Att skänka några tior i månaden till välgörenhet är en självklarhet och jag kan inte förså varför man anser att man inte ska göra det. Kanske är jag lite trångsynt, men jag är det gällande rätt saker. Haha.

Mitt favoritband är Simon and Garfunkel. Speciellt Sound of Silence. Den är så otroligt fin att jag dör några gånger varje gång jag lyssnar den. De männen är verkligen otroligt coola. Shit alltså. Min favortitserie är Doctor who, vilket är världens bästa sci-fi serier som har alla ingridienser som en tv-serie behöver. Snygga britter som pratar snyggt, spänning, kärlek och humor. Det är verkligen en serie som jag rekomenderar. Serier som x-files, tourshwood och Buffy är också väldigt bra. Min favoritfilm just nu är Walle, bara för att den är så otroligt fin och gullig. Jag älskar även böcker såklart. Där ligger Harry Potter- serien, Emma och jag (vilket är en underskattad bok som alla borde läsa) och bläckhjärta väldigt högt upp.

Vad mer ska jag skriva? Jag vill tro att jag är bra, men jag har svårt för det. Mycket för att jag var mobbad under dagis och hela grundskolan. Men jag har så otroligt fina vänner idag. Vänner som bryr sig och tycker om mig. Jag har svårt att förstå varför, men det är något jag hoppas att jag en dag kommer göra. Jag har varit med om mycket som tagit hårt på mig. Men jag vill inte må dåligt längre, och det kommer jag nog göra snart också. Det känns bättre och bättre just nu.

Nu vet jag inte hur bra skrivet det här var. Men jag orkar inte med att allt ska vara prefekt hela tiden. Ni är smarta nog att fatta vad jag menar, tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0