Bloggbloggbloggbloggblogg

Dag två - därför bloggar jag.

Jag älskar att kunna titta tillbaka i mitt arkiv och se vad jag gjorde, mådde och klädde mig i för ett år sedan. Det kan jag snart eftersom min blogg fyller ett år i december. Det är det finaste med att blogga. Kunna skriva ner vad jag gjort, vad som gör mig glad eller ledsen och sedan kolla tillbaka på det. Det är därför jag ofta skriver om saker som gör mig glad, när jag mår dålig är det så lätt att gå tillbaka i arkivet och läsa saker som får mig på bättre humör.

Jag tycker också väldigt mycket om att skriva. Jag vet att jag är urusel på det men det fina med att ha en blogg är att det får vara hur dåligt det vill. Ingen har rätt att ta bort bloggen bara för att jag inte kan få folk att fasta för den. Jag skriver ändå mest för mig själv. Jag tycker om att låta andra veta vad jag tycker och tänker, men det är ändå något jag inte riktigt bryr på om att få svar på, jag vet ändå vad jag tycker och ifall jag vill bråka eller debattera vänder jag mig oftast någon annan stans, även fast jag kan lägga en dryg kommentar ifall jag hittar ett riktigt idiotiskt inlägg.

Sen antar jag att det är grupptryck. Många har en blogg även fast få av mina vänner har det. Jag läser ganska många bloggar och tyckte det verkade roligt. Så jag startade en men tog bort den efter några månader och startade en ny, det ångrar jag jättemycket nu. Jag önskar att jag kunde ha fortsatt på den gamla bloggen lite längre. Nu har jag i alla fall bestämt att ha kvar den här tills jag aldrig mer vill blogga mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0