It's so hard to get old without a cause

Dag 4 – Mina framtidsvisioner.

Det finns så mycket jag vill göra i mitt liv. Så mycket att jag har en väldig ångest för vad jag ska hinna med. Just nu går jag i gymnasiet och mitt första mål är att lyckas ta studenten med okej betyg. Sedan vill jag jobba, tror jag. Det första jag vill göra är att åka som Au pair till USA eller UK, det förstnämnda för att man kan åka till ställen där det är varmare, bättre shopping och där det är acceptabelt, normalt och inte lika dyrt att äta chokladmuffins till frukost, lunch och middag. UK för alla coola, nördiga saker man kan besöka, coola människor man kan träffa och dessutom kan man komma hem till Sverige med en snygg, brittisk engelska vilket är så mycket coolare än amerikanska. Men för det krävs ofta körkort och jag tror inte jag ser tillräcklig bra.

En annan sak jag gärna vill göra är att åka till Indien eller Afrika på voluntärresa. Det är så otroligt fint att kunna göra bra saker för människor och dessutom är det en väldigt bra erfarenhet att ha, både på ens Cv och att veta. För jag tror inte man förstår riktigt om man inte har sett det själv. Tyvärr kostar det massamassa pengar och även fast det går att spara är jag, precis som många, många andra, självisk. Mycket självisk till och med.

Sen, när jag väl börjar utbilda mig har jag haft som dröm i flera år nu att komma in på psykologilinjen och plugga till barnpsykolog. Det var därför jag valde BF på gymnasiet och jag tycker faktiskt att många av kurserna är viktiga och intressanta. Även fast de låga intagningspoängen har lockat många oseriösa människor som egentligen inte vill gå i skolan, eller kanske vill men inte riktigt orkar. Det är väldigt synd, för jag tycker det ska vara seriösa människor som jobbar med barn.

Över till barn. Jag vill så gärna ha barn och är beredd att åka till danmark om det är vad som krävs. Jag skulle kunna tänka mig adoptera, kanske från Kina, för Kiniser är så otroligt söta. Eller indien. Eller afrika. Eller USA. Var som helst, kanske till och med från Sverige. Det känns bra att kunna hjälpa ett barn som inte har någonstans att ta vägen. Det är också ett fint sätt att hjälpa till.

Jag har ingen dröm om att gifta mig riktigt, kan liksom inte drömma om något som jag aldrig tror kan hända. Tror inte någon skulle kunna tycka om mig så mycket. höhöhöhööh.

Jag vill bo i något annat land. Kan inte riktigt säga varför men jag har bott i Stockholm i hela mitt liv så det känns som om jag skulle behöva komma härifrån ett tag. Helst vill jag både jobba och plugga men plugga är så otroligt dyrt så jag tror inte det kommer gå. Men jobba. Jag vet inte om jag kommer stanna kvar hela livet men det känns som om jag behöver komma ifrån Sverige nu. Börja om någon annanstans och fy nya vänner och erfarenheter. Men mamma blir sur då hahahhahah.

Jag är jätterädd att jag kommer bli gammal utan hinna med, och liksom inte hinna göra saker jag tycker om eller betyder. Att gå till Ica helt själv och köpa en enportionsrätt. Jag vet inte. Jag vill kunna se tillbaka på mitt liv och inte ångra något.

Kommentarer
Postat av: Moa W

Du är så cool, Lovisa. Du är så otroligt omtänksam och bryr dig verkligen om att göra gott. Jag är övertygad om att du kommer att hinna med att rädda världen flera gånger om, för du är så engagerad och brinner verkligen för det du tror på så det finns nog inga gränser för vad du kan göra.

2010-11-24 @ 13:29:21
URL: http://moawiken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0