Day 09 – Your beliefs

Jag antar på att man ska prata om sin tro när det gäller religon och sådant här. Så det gör jag. 8)


Jag har aldrig och kommer aldrig tro på någon religon. För mig har religon bara fört med sig krig och död, fördommar och hemsktheter. Folk har använt religon som en ursäkt att döda, plåga och förtrycka och det är så otroligt sorgligt att många människor fortfarande tvingas leva under hemska omstädigheter på grund av religon. Jag förstår religon, det var en fin tanke från början. Det gav människor hopp om att det fanns något mer och människors rädsla för döden blev mindre. Det samlade människor och gav dem en anledning att umgås. Men vi människor är som vi är. Så fort vi ser ett sätt att få makt tar många den på ännu flers bekostad. Så enligt mig har religonen fört med sig mer elände än glädje.

Jag vill tro att det finns något mer. Att det finns en anledning till varför vi alla är här, men det gör bara inte det är jag nästan säker på. Vi är slumpade hit, precis som hårlöss och bakterier. Men vi har haft lite mer tur än dem.

Kommentarer
Postat av: Michelle

håller med! men blir irriterade på folk som ska kommentera religioner och säga saker, när dom inte vet någonting om dom :p

2011-01-09 @ 02:39:24
Postat av: Lovisa

Jo, men det är därför jag pratade om religion i stort och inte enskilda. Men det är liksom vad typ alla har gemensamt 8))))

2011-01-09 @ 02:43:41
URL: http://lojas.blogg.se/
Postat av: Michelle

ja, jag håller med. tycker du inte så?

2011-01-09 @ 02:56:44
Postat av: Lovisa

Ja! verkligen! det är så jobbigt när folk har fördommar och drar alla under samma kam! Liksom bajskorvar! Men sådant är det bara folkpartister och sdare som håller på med! ller hur????

2011-01-09 @ 03:19:45
URL: http://lojas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0