Lite shopping!

Idag träffade jag Rebecca och vi sprang runt på stan och hade väldans kul. Vi åt en veggo/vegansk resturang i söderhallarn på medborgarplatsen och det var helt underbart gott. Vi båda beställde varsin veganisk hamburgetallrik, för 80 kr fick man två "biffar", klyftpotatis, en röd sås som är far much better än ketchup, en sallad med dressing och en sort gräddfilssås gjord på sojamjöl och en burk cola. Väldigt gott, men vi kom fram till att vi dlar en tallrik nästa gång, för ingen av oss orkade käka upp allt. Det är roligt att hon gillar veganskt och veggo, i lördags beställde hon en veggoburgare på BK. :)

Efter den underbara luchen drog vi upp en våning i söderhallarna och besökte en av mina favoritaffärer- the english shop! Där köpte vi varsin klassiker av charles dickens för ynka 39 kr st. Och et var inte ens på rea! Woho! Jag petade lite på dr. who- böckerna och bestämde att jag verkligen måste köpa en inom en snar framid!

Efter det var vi fortfarande mätta så vi tog en liten promenad i kylan till gamla stan, jäklar vad vi frös! Där besökte vi en annan av mina favoritffärer; sience fiction- bokhandeln! Där köpte jag en Dr. who tidning för 98 kr, dyrt kan tyckas men jag fick med en poster som var ganska stor, och de brukar kosta runt 100 spänn utan tidning så det var väldigt värt! Jag köpte även en dr. who- box med de tre första avsnitten av fjärde säsongen för 119 kr som jag och lillasyster nu har tittat på. Den serien är alldels för underbar! Jag köpte också en nyckelring med hufflepuffs (mitt elevhem) sköld på för 68 kr, perfekt eftersom jag behöver en nyckelring. Övervägde att köpa en kalender med Harry Potter för år 2010, men den var dyr och det är massa annat jag måste ha råd med den här våren. Men jag fyller ju år snart så hoppas kan man ju alltid. :)

Jag hoppas alla har haft det bra idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0