right now all your dreams are waking up

Jag har försökt. Försökt att hitta fina skor och en stor halsduk och vantar och jacka och mössa och försökt göra håret mössvänligt med fem kilo hårspary och gelé. Försökt göra mina linnen och t-shirtar och blusar vintervänliga med stickade koftor och allt vad det är. Men det går bara inte. Hårsprayet rinner ner i pannen när snön som fastat i håret smällter och alla strumpbyxor går bara sönder och jag blir tvungen att ha jeans. Mina fina jeans som också passar bäst på våren med min blus som mormors syster hade när hon var tolv eller något.

Jag behöver värme. Jag behöver att mitt hår blir solblekt och min hy får tre fräknar och mina axlar blir lite röda eftersom jag alltid glömmer att smörja in mig. Jag behöver mjukglass och milkshake och fina skor och linnen och långa promenader utan frusna tår och rödfrusen näsa.

Är det sommar kvar? Eller bara vår? Jag vill köpa ett par gubbshorts, en ljusrosa blus en ett par bruna pumps. Sen vill jag locka håret varje dag och ha min portfölj som jag köpte för 20 kr.


Jag försöker se fram emot de få fina sakerna. Att sitta inomhus och dricka te eller glögg och titta ut och vara jävlig skadeglad på alla de som går därute och är på väg hem från jobbet eller till affären eller så.

Mamma håller med och stödjer mig i att åka till CA nästan direkt efter att jag blivit drängt i illaluktande öl på ett studentflak.

Jajajajaaa. I morgon blir det kanske shopping med elin a, emma och kanske fler. Det blir kul om jag lyckas få tag på lite cash.


ps jag hatar vintern och kyla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0