Fy(rverkerier)

Jag gillar dem inte alls! Well, de kan vara vackra och visst, de ger "nyårsstämning" men inte värt det! Det låter och skrämmer både djur och människor, mina katter brukar gömma sig vid nyår, stackarna. Och jag gömmer mig med dem. De är otroligt slöseri på miljön också! I dessa tider pratas det bara om flygplan och mijöbilar, men ingen verkar tänka på fyverkerierna! Luften blir full av äcklig rök efter dem! Fy, säger jag bara.

Dessutom skadar sig folk! Jg och min syster fick en fyverkeri kastad åt vårat håll en gång, det slutade med lite lätta brännskador och en svindyr klänning förstörd! Fulla människor borde förbjudas att använda fyverkerier!

Jag kommer sitta någonstans och gömma mig med mina katter vi tolvslaget.

Vad tycker ni? hemska eller inte?


Gott nytt år ändå!


Från börjat postat den 31/12 09

Kommentarer
Postat av: Freja/Pygmépuff

Fyrverkerier är vackra, men sjukt läskiga. Jag blir livrädd vid ljudet av dem. Förra nyåret sköt en raket iväg rakt mot mig, men jag han hoppa undan och den körde in i en altandörr istället. Ett svart märke blev resultatet. Någon som var med under nyårsfirandet lyckades ta en underhållande bild på när raketen sköt förbi alla och ingen hade märkt den än...

2010-01-13 @ 19:24:26
URL: http://dixdye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0