Något som kan underhålla er ett tag framöver

Den superhemliga Marsmellowsfabriken

Herr och fru Svensson jobbar på den super hemliga marsmellow fabriken. Fru Sigrid älskar marsmellows och har ätit så många att till och med hennes hår har blivit tjockare. Men Herr svensson däremot, alltså Clas, bantar så hans mage blivit säckig.

I varje fall så ska jag berätta vad som hände den där dagen i april förra året. Fru sigrid satt vid sitt bord och åt marsmellows som vanligt medans Clas räknade hur många hon åt.
-HJÄLP skrek sigrid, en katt hade hoppat upp på hennes feta mage så hon ramalde bakl'änges och började äta upp alla fabrikens marsmellows.
-NEJ MINA! skrek Sirgird.
Clas spran och tog bort katten. Det hända samma sak dan efter den och nästa och nästa. Till slut fick Clas nog av katten som snart hade ätit upp alla marsmellow i hella fabriken och stängde igen fabriken. Både han och Sigrid tog ledigt några dagar.

En vecka senare så kom dom tillbaka till fabriken och där stog katten på golvet och jamade. Katten var nu enorm, nästan lika tjock som Sigrid. Herre svenson kunde inte låta bli att lyfta upp katten i famnen för den var så öst, nästan lika söt som sigrid. Så den fick bo i fabriken. Men i stället för godis fick den riktigt kattgodis, och det tyckte katten faktist mer om.
Och så levde katten i alla sina nio liv med Svenssons på fabriken.

Av Lovisa

Lärarens kommentar:  *stjärna*
Bra Lovisa!
Du har bra och roliga idéer!


Den här skrev jag någon gång under låg- eller mellanstadiet. Vi fick en bild på en man (smal) och en kvinna (tjock. bulligt hår) som var på en fabrik med en maskin som sprutade ut någonting. Alla i klassen fick samma bild och de flesta tog de utsprutande föremålen som muttrar etc. Men Lovisa tyckte det såg ut som Marsmellows, och hon gillade ju godis x)

Jag har inte ändrat på stavfel, styckindelningar, särskivningar osv. Allt är som det var och är. Erkänn att jag redan då visade riktiga författarskills x)

Och jag kommer ihåg hur stolt jag var- BERÄTTELSEN VAR JU NÄSTAN EN HEL A4!

Nu ska jag gå och sova. Pus&kjam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0