Buffy vs Edward!

Behöver jag säga varför Buffy äger ens? Buffy är feminist, det finns en idé bakom serien, karaktärerna har personlighet och manuset är så jävla bra på alla sätt. Twilight är anti-feminisktsk smörja. Karaktärerna är lika platta som ett skrivarpapper och det finns så många konstiga formuleringar att man börjar undra hur författarinnan klarade av att gå ut skolan. Förstår inte ens att det finns folk som jämför dessa två då Buffy helt uppenbart är bättre. Jag tycker knappast man kan snacka om smak i det här fallet också. Det är snarare en fråga om ifall man förstår vad det handlar om liksom. Inte bara åh-spänning-åh-kärlek-åh-blablabla-grejen utan också en fråga om diskriminering och tanken bakom det som bok/tv-serien handlar om. Sådeså.

Var bara tvungen att säga det. Jag älskar Buffy.


Kommentarer
Postat av: Michelle

jag kommer ihåg en tid då lovisa tyckte annorlunda om twilight... hehehehe

2011-02-09 @ 18:41:28
Postat av: Lovisa

Michelle: Let's glömma det forever. Ok? 8)

2011-02-10 @ 09:00:27
URL: http://lojas.blogg.se/
Postat av: Michelle

aldrig. jag ska påminna dig om det så länge du lever :)

2011-02-10 @ 21:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0