Reminds you of times when you were someone else

Idag i skolan fick jag höra att jag hade "tantstil". Jag tycker det låter ganska mysigt. Tänker på en gammal söt tant som har massa gamla lp-skivor hemma och en godisskål med olika likörchoklader. Som har en röd spetskofta och permanentat hår. Låter inte det mysigt? Det tycker jag.

Men det var inte menat att låta mysigt. Det var snarare en kommentar menad att trycka ner på mig eller i alla fall säga att jag hade fula kläder med lite snällare ord. Jag blir så trött. Vi är 93or i min klass. Så vi är så gott som arton år. Vi anses enligt lag vara tillräckligt vuxna och ansvarsfulla för att dricka, röka och rösta till och med. Ändå så är folk inte tillräckligt mogna för att inse att det är så mellan/högstadiestyle att trycka ner på andra. Nu kommer säkert folk tänka "men då är man mogen nog att inte ta åt sig också". Det kanske jag är, det kanske jag borde vara. Men jag har inte kommit över det från grundskolan och jag är trots allt bara en människa liksom. Jag tar inte åt mig på "Åh har jag fula kläder?"-sättet utan snarare att man vill säga så till mig. Man vill såra mig.

Det gör mig ledsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0