för jag vill bara ha vår. nu.

Det är typiskt. Just som man trodde det skulle bli varmare så börjar det snöa igen. Jag hatar kyla. Feb, mars är värst. Efterr ett halvår utan sol blir min hy alltid så himlans dålig och jag blir fulare tycker jag. Allt blir bara blä på mitt utseende. Det tycker jag i och för sig det alltid är men speciellt nu.

Jag vill kunna sätta upp håret i en tofs där bak och ha ett sammetsband runt utan att frysa öronen av mig. Jag vill kunna ha mina finaste strumpbyxor utan att man ser hur rödkylda mina ben blir under. Jag vill kunna ha min vårjacka som jag köpte i början av december. Det är en jättefin kavaj som är lite tjockare och några storlekar för stor. Känner mig lite som Scully när jag går runt i den. Sen vill jag kunna lära mig gå i mina vita pumps igen. Bara min nya lilla handväska som jag köpte för 35 kr på statsmissionen utan att fingrarna stelnar och såklart håret. Det får gärna ta och bli solblekt så kan jag locka det och ha min relativt nya, vita hatt till och vara snyggast i staden.

Annars praktiserar jag på en förskola just nu. Världens bästa förskola men fina barn och fin personal. Det är så skönt att komma bort från skolan ett litet slag.

I dag skulle jag fikat med Fina Stina men vädret gjorde oss båda trötta. Jag låg hemma, såg på gossip girl och chattade med mest Linda istället. Så himla fint. Sen så ska jag kanske dra iväg på star wars - filmisgrejs hemma hos martin i morgon men vi får se om jag är på det humöret. Gjorde illa mig idag, det gjorde ont i armen.

Nu ska jag borsta tänderna och sova för tror allt jag ska träffa fina stina i morgon i stället!!! Och luncha eller så. Bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0