Vikten

De senaste åren har jag gått upp en hel del i vikt. Jag var alltid klassens smalaste tjej så att gå från det till som jag är nu har gett mig en hel del ångest. Jag tycker inte det är fult att vara rund eller tjock. Men jag känner att...jag är alldeles för svag för att se hur jag skulle passa i det. Jag är inte heller tjock. Enligt mitt bmi ligger jag på normalvikt. Men ändå. Jag kan inte ha en av mina favoritklänningar längre. Jag gråter varje gång jag är inne i ett provrum. Jag orkar inte att känna så över mig själv längre. Därför har jag bestämt att försöka gå ner i vikt. Det handlar inte om mycket, jag tycker inte att jag skulle passa i att ha storlek 34. Jag vill bara gå ner så pass mycket att jag kan ha den där klänniningen igen. Det är mitt mål. Ingen speciellt vikt eller bmi eller midjemått.

Många av mina vänner, eller alla som jag sagt det här till, tycker inte jag behöver det. Och när de överöst mig med komplimanger känner jag att nej, jag behöver inte. Jag äter godis men ångrar det alltid några timmar senare. Jag känner verkligen att jag vill göra det här. Det spelar ingen roll hur mycket komplimanger jag får, mitt självförtoroende är fortfarande dåligt men jag känner verkligen att det kan bättras om jag blir nöjd med någon del av mig själv.

Jag ber er därför att hjälpa mig. Alltså. Peppa mig att gå en extra promenad och peppa mig att äta gröt istället för godis till frukost. Att äta en fruk istället för kladdkaka till mellanmål. Jag vill inte svälta. Jag villl vara frisk men jag känner mig inte frisk nu. Jag vill kunna klä mig i det jag tycker är så himla fint och jag vill känna mig fin i det.

Nu ska jag se på ett till avsnitt av gossip girl. Trodde aldrig jag ens skulle börja men gjorde det i eftermiddags och är redan på avsnitt 7. Hahah.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0